trondheim

Etter en fin helgetur til Trondheim vil jeg gjerne dele noen bra spisesteder for lunsj eller middag med dere. Byen har nok mange flere gode spisesteder, men man jo begynne en plass.
Alle stedene jeg nevner kan man fint gå til.

Første kvelden hadde jeg reservert på Frati (Kongens gate 20), og det er jeg veldig fornøyd med. Meget fin plass med fin variert meny. Betjeningen var også veldig hyggelig.

trondheim

Er du glad i sushi kan jeg også anbefale Sushi bar (Munkegata 39). De var kjappe, og sushien smakte veldig godt. Også her var det fine lokaler, og hyggelig betjening.

trondheim

Såvidt jeg forstod så var Caya (Ferjemannsvegen 16) et ganske nytt konsept i byen, men vi lot oss friste av at de hadde et eget konsept med bare crepes på søndager. Perfekt lunsj før flyturen tilbake til Bergen. Det var en variert meny, og du kunne velge mellom både salte og søte varianter. Lokalet her var også veldig fint, og servicen var helt innenfor.

trondheim

Om man ellers er på jakt etter en koselig kafe eller restaurant kan Bakklandet nevnes som et veldig fint område. Det samme gjelder for Solsiden. Med andre ord har Trondheim helt klart mye bra, også på matfronten.

God tur,
T.

